torstai 2. elokuuta 2012

viaplay

Laitan tänne muutamia juttuja Viaplaysta, mitkä voi olla kysymyksena. Itse olen katsonut aika lailla Kadonnen jäljellä 5 kautta, täällä hetkellä olen katsomassa 11 jaksoa. En ole vielä kerkennyt katsomaan mitään leffoja mutta kyllä kohta siihenkin pääsen, meillä kuulemma vaan ei laitet ole niin hyvät että saisi kaikki hd äänet yms toimimaan :D







 kuva http://www.entertainmentwallpaper.com/
1. Voinko käyttää palvelua myös tavallisella tietokoneella?
Tottahan toki! Viaplay palvelu toimii niin www-selaimella, uusimmilla Samsungin, LG:n ja Panasonicin älytelevisioilla (TV:n sisällä oleva sovellus), iPadilla/iPhonella applikaation kautta ja myös mobiiliselaimen kautta (mobil.viaplay.fi). Samat kirjautumistunnukset toimivat kaikissa laitteissa ja kaikkien käyttö sisältyy Viaplayn paketteihin. Tosin myönnettäköön, että tällä hetkellä mobiilisaitti ei toimi aivan optimaalisesti (uusi versio tulossa myöhemmin) ja esimerkiksi tekstitykset eivät toimi mobiilisivuston kautta. Syy miksi toivoimme testaajia nimenomaan iPad/iPhone sovellukselle oli sen lanseeraus kesän aikana. Palveluun rekisteröityminen tulee kuitenkin aina tehdä verkkosivujen kautta. Sisällössä saattaa olla pieniä eroavaisuuksia eri laitteiden välillä johtuen tekniikasta ja tekijänoikeudellisista asioista.

2. Teksityksien saatavuus
Ostamme usein oikeuksia kaikille Viaplay maille samanaikaisesti ja valitettavasti suomenkielisiä tekstityksiä ei aina ole saatavilla.  Olemme kuitenkin tehneet päätöksen, että mieluummin tuomme osan sisällöstä palveluun ilman tekstityksiä kuin että jättäisimme sisällön Suomen Viaplaysta kokonaan pois.

3. Kuvan laatu / bufferointi

Suurin osa sisällöstä on tuotu palveluun ns. Smooth Streaming tekniikalla, mikä tarkoittaa että yhteyden heikentyessä myös kuvan laatu heikentyy niin että katsominen voi kuitenkin jatkua. Mikäli yhteys heikkenee alle tarvitun yhteyden niin silloin myös kuva voi pätkiä. Mikäli sinulla on etenkin iPad / iPhone sovelluksen kanssa ollut ongelmia niin suosittelemme, että kokeilet Wlan-yhteyden käyttämistä tai tarkistat 3G yhteyden nopeuden. Mitä parempi yhteys sitä paremmin palvelu toimii. Jos kuitenkin sisältö pätkii aina tietyn elokuvan kohdalla tai jatkuvasdti niin kerrothan siitä asiakaspalvelullemme (support@viaplay.fi) tai FB-sivuillamme ja tarkistamme heti sisällön toimimisen.

4. Vuokraleffat vs. Pakettiin kuuluvat leffat
Valitettavasti sivuillamme lukee tällä hetkellä virheellisesti "Vuokraa elokuva xxx" sivun yläreunassa vaikka kyseessä olisikin pakettiin kuuluva leffa, tämä pyritään vaihtamaan mahdollisimman pian oikeaan versioon "Katso elokuva xxx". Vuokraelokuvat on merkitty selkeästi erikseen ja mikäli haluat katsoa vuokraelokuvan niin vuokraus vahvistetaan aina vielä erikseen, eli vahingossa elokuvaa ei voi vuokrata.

Ei kommentteja: